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これまで海兵隊は、オスプレイは2060年代まで使用できるとしてきたが、現在は次世代強襲支援機を検討している
最新の米海兵隊の航空戦力整備計画によると、海兵隊は現在、MV-22オスプレイの後継機として、次世代突撃支援(NGAS)機という名前を付けるほど積極的に検討していることがわかる。海兵隊はこれまで、オスプレイが2060年代まで活躍することを期待していると述べてきたが、他機種の開発次第で変わる可能性も残している。V-22シリーズは長い間、運用に散発的な制限が課され、物議を醸してきた航空機だが、昨年の米空軍CV-22の死亡事故がきっかけで3ヶ月に及ぶ飛行停止措置が行われた後、特に監視の目が強まっている。
米海兵隊は本日未明、2022年以来初めてとなる最新の航空戦力整備計画を公表した。2024年3月現在、海兵隊は合計348機のMV-22を保有しており、海兵隊の目標保有機数は360機である。 海兵隊のオスプレイは現在、米国内の部隊に配備されているほか、日本とジブチに前方展開している。
「構成、在庫、サプライチェーン管理は、MV-22Bオスプレイフリートが将来の
要件と課題を満たすために適切なサイズを維持するための最重要分野である」と、2025年航空計画のオスプレイに関する項は述べている。同文書は、新しい電子戦、通信、生存性、劣化した視覚環境(DVE)飛行能力を統合する計画を含む、現在進行中の様々な近代化努力を強調している。また、安全性と信頼性に関連する継続的な作業にも言及しており、これには昨年の全機飛行停止措置の原因となった墜落事故で中心となったプロローターギアボックスの改善も含まれている。
大規模な更新されたV-22航空機近代化計画(ReVAMP)は、「耐用年数の終了までプラットフォームの妥当性を確保し、次世代突撃支援(NGAS)航空機の開発と実戦配備を行う」と新しい航空計画は付け加えている。海兵隊は昨年、主翼やエンジンナセルのような主要構造部品の全交換や、その他のアップグレードや改造の可能性を含め、ReVAMPがどのようなものになり得るか、初期調査を開始したと発表していた。
海兵隊はこれまでNGASの存在を明らかにしていなかったようで、2025年航空計画にもそれ以上の詳細は記載されていない。本誌は、海兵隊と海軍航空システム本部(NAVAIR)に問い合わせた。NAVAIRは、両軍の主要航空プログラムの中央管理者として機能している。 NAVAIRはまた、空軍のCV-22と海軍のCMV-22を含む米軍のオスプレイファミリー全体を監督するV-22統合プログラムオフィス(JPO)を率いている。 JPOは外国のオスプレイオペレーターもサポートしており、日本が現在のところ唯一のオスプレイオペレーターである。
A Japanese MV-22 (in the foreground) flies together with a US Marine Corps Osprey (at rear). USMC
However, the basic fact of the existence of NGAS is still notable given that the Marines have pushed back when asked about planning for a V-22 successor in the past.
“It has a service life for many more years. … we’re approaching in the next couple of years service-level decisions on what we do at kind of a mid-life of the V-22,” Marine Brig. Gen. Richard Joyce, Assistant Deputy Commandant for Aviation, said during a press call in March 2024 in response to a question from this author on what might come after Osprey. “There is no taking our eye off of V-22 and the years of service like what it has in front of us.”
The Marines had made Joyce available to speak to TWZ and other reporters at that time about the lifting of the three-month-long grounding of V-22s following the fatal CV-22 crash, which had occurred off the coast of Japan in December 2023.
米海兵隊のオスプレイ(後方)と一緒に飛ぶ日本のMV-22(手前)。 米海兵隊
しかし、海兵隊が過去にV-22の後継機計画について質問された際に押し黙っていたことを考えると、NGASの存在は注目に値する。
「V-22の耐用年数はまだ数年残っている。 ...我々は、V-22の寿命の半ばで、我々が何をするかについて、今後2、3年でサービスレベルの決定に近づいている」と、リチャード・ジョイス海兵隊准将(航空担当副司令官)は、2024年3月の記者会見で、オスプレイの後継機になるかもしれないものについて筆者の質問に答えた。「V-22から目を離すことはできない」。
海兵隊は、2023年12月に日本沖で発生したCV-22の致命的な墜落事故を受けて3ヶ月に及ぶV-22の飛行禁止措置解除について、ジョイス准将を本誌他の記者の取材に対応させていた。
A pair of US Air Force CV-22 Ospreys. USAF
“We are not having conversations right now about anything that replaces V-22. We’re always thinking deep, 2040 and beyond right now, for sure. And then we are acutely focused on our V-22,” Joyce added. “We’re not talking about replacing V-22. We’re thinking deep and we’re focused on V-22 at mid-life.”
“ReVAMP is kind of the next cycle of this thing. So, you’re going to see V-22s darkening the skies for, you know, the next 30 or 40 years without question,” Marine Col. Brian Taylor, then head of the V-22 Joint Program Office, also told TWZ and other attendees at the Modern Day Marine exhibition in April 2024. “There is a ton of life left in this platform, and there is a ton of mission left in this platform.”
Still, “once we do this [the initial ReVAMP studies], the other question kind of goes back to the service of ‘hey, is this where you want to invest? Or is there something completely different?'” Taylor added. “So, you know, I’m a little bit biased, I would love to see the V-22 stay in service, you know, for the next 100 years. But if there’s a better thing that we need to pivot to that’s really kind of up to the services.”
Taylor explicitly mentioned the High-Speed Vertical Takeoff and Landing (HSVTOL) program, which is a U.S. Special Operations Command (SOCOM) effort exploring future VTOL concepts offering significant speed and range capabilities. HSVTOL is paired with the Defense Advanced Research Projects Agency’s Speed and Runway Independent Technologies (SPRINT) program. Aurora Flight Sciences, a Boeing subsidiary, and Bell are currently developing demonstrator designs for SPRINT.
米空軍CV-22オスプレイのペア。 アメリカ空軍
「我々は今、V-22に代わる何かについて話をしているわけではない。 2040年とその先のことを考えている。そしてV-22に集中しています」とジョイスは付け加えた。「V-22に代わるものについて話しているのではありません。V-22の耐用年数半ばに集中している。
「ReVAMPはその先のサイクルのようなものだ」。V-22統合計画室の責任者であったブライアン・テイラー海兵隊大佐は、2024年4月に開催されたModern Day Marineの展示会で、本誌他の参加者にこう語った。「V-22には十分な寿命が残されており、十分なミッションが残されている」。
それでも、「一旦これ(ReVAMPの初期研究)をやってしまえば、もう一つの疑問はここに投資するのか?それとも、まったく違う何かがあるのか? となる」。テイラーはこう付け加えた。「私はV-22が次の100年も現役であり続けることを望んでいる。しかし、もっと良いものに移行する必要があるのであれば、それは各軍次第ということになる」。
テイラーは、高速垂直離着陸(HSVTOL)プログラムについて明確に言及した。HSVTOLは、米特殊作戦軍(SOCOM)の取り組みで、大幅な速度と航続距離の能力を提供する将来のVTOLコンセプトを模索している。HSVTOLは、国防高等研究計画局のSPRINT(Speed and Runway Independent Technologies)プログラムと対になっている。 ボーイングの子会社オーロラ・フライト・サイエンシズとベルがSPRINTの実証機設計を開発中である。
左はオーロラ・フライト・サイエンスのSPRINT実証機のレンダリング画像、右は同じ技術に基づく大型の設計コンセプト。オーロラ・フライト・サイエンシズA rendering of design concepts based on technology Bell has been developing for SPRINT and HSVTOL. Bell
For its part, Air Force Special Operations Command (AFSOC) has long lauded the unique capabilities its CV-22s offer, but also has made no secret of its view that the Osprey is an increasingly dated design. A Bell/Boeing team started the development of the Osprey back in the 1980s and there were numerous serious setbacks before the Marines finally became the first service to start flying them operationally in 2007.
“The CV-22, it’s been a unique capability that the special operations enterprise has always needed,” Air Force Gen. Tony D. Bauernfeind, then head of AFSOC, also told TWZ and other reporters at the time of the lifting of the grounding last March. At the same time, “the V-22 is still 1980s, first-generation tilt-rotor technology. And we’re in 2024.”
Increased range, as well as greater speed to help get across those distances faster, will be key considerations for the Marine’s NGAS effort, especially with an eye toward a future high-end in the Pacific against China. The Corps has touted its ability to conduct long-range and long-endurance MV-22 operations in the Pacific region, but this presents significant challenges and resource requirements, especially when it comes to aerial refueling, as you can read more about here. Those issues would only be magnified in an actual conflict against an opponent with substantial anti-access and area denial capabilities.
ベルがSPRINTとHSVTOLのために開発してきた技術に基づく設計コンセプトのレンダリング。 ベル
空軍特殊作戦司令部(AFSOC)はCV-22のユニークな能力を称賛してきたが、同時にオスプレイがますます時代遅れのデザインになってきているという見解も公言してきた。ベルとボーイングのチームがオスプレイの開発を始めたのは1980年代のことで、2007年に海兵隊が初めて運用を開始するまで、何度も深刻な挫折があった。
「CV-22は、特殊作戦事業が常に必要としてきたユニークな能力だった」と、当時AFSOCのトップだったトニー・D・バウエルンファインド空軍大将も、昨年3月の飛行禁止措置解除時に本誌他の記者団に語っている。同時に、「V-22は1980年代の、第一世代のティルトローター技術だ。 そして今は2024年だ」と述べた。
航続距離の延長、そして速度向上は、海兵隊のNGASの取り組みにとって、特に中国に対する太平洋での将来のハイエンド戦を視野に入れた場合に重要な検討事項となる。海兵隊は、太平洋地域で長距離・長時間持続型のMV-22作戦を実施する能力をアピールしているが、特に空中給油に関しては、重要な課題がある。このような問題は、反アクセス・エリア拒否能力を持つ相手との実際の紛争においてのみ、より大きくなるだろう。
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The same kinds of considerations have been driving SPRINT/HSVTOL and also played a major role in the U.S. Army’s decision to pick a design based on Bell’s advanced V-280 Valor tilt-rotor as the winner of its Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) competition. The V-280 already incorporated significant lessons Bell learned from the V-22, as you can learn more about in this past TWZ feature. FLRAA aircraft are now set to replace a substantial part of the Army’s H-60 Black Hawk fleets, including special operations MH-60 variants in service with the elite 160th Special Operation Aviation Regiment (SOAR).
同じ種類の考慮事項が、SPRINT/HSVTOLを推進しており、また、米陸軍がFLRAA(Future Long-Range Assault Aircraft)コンペティションの勝者としてベルの先進的なV-280 Valorティルトローターをベースとした設計を選んだ決定にも大きな役割を果たした。 V-280には、ベルがV-22から学んだ重要な教訓が取り入れられている。FLRAA機は現在、エリート第160特殊作戦航空連隊(SOAR)に配備されている特殊作戦用MH-60型も含め、陸軍のH-60ブラックホークの相当部分を置き換えることになっている。
There has been talk about a potential Marine variant or derivative of FLRAA in the past, which could be another route to an MV-22 successor in addition to leveraging SPRINT/HSVTOL. At the same time, the MV-22 currently offers features important to the Marines, such as a folding main wing and rotors to meet shipboard space requirements and a rear ramp that helps with the loading and unloading of larger cargoes, not found on the FLRAA design. It could be complicated to incorporate those and other elements into a Marine version. It’s also worth noting that the Marines have looked at the V-280’s smaller uncrewed cousin, the V-247 Vigilant, to meet separate requirements to provide additional strike and other capabilities.
Since at least 2021, the Navy has been exploring options for replacing at least a portion of its H-60 Seahawk variants, along with its MQ-8B/C Fire Scout drone helicopters, as part of an effort called Future Vertical Lift-Maritime Strike (FVL-MS), as well.
Any Marine discussions about the future of the MV-22 now also come amid serious new scrutiny of the entire Osprey program following last year’s grounding, including from members of Congress on both sides of the political aisle. Much of the Osprey fleet was just grounded again briefly in December following another mishap involving a CV-22.
“As the backbone of Marine Corps combat assault transport capability, MV-22B squadrons have conducted a total of 109 operational deployments and flown over 588,000 flight hours since 2007. The MV-22B flies approximately twice as many flight hours per year as any other Marine Corps rotary-wing aircraft,” the Marine Corps 2025 Aviation Plan does note, reiterating long-standing talking points about its record. “The MV-22 maintains mishap rates on par with other Marine Aviation assets. As of 1 August 2024, the MV-22’s 10-year (2014-2024) Class A mishap rate is 3.15 per every 100,000 flights [sic] hours, lower than the Marine Corps average of 3.24.”
There is considerable uncertainty around the general outlook for U.S. defense spending under the new Trump administration, as well.過去にFLRAAの海兵隊向け改良型または派生型の可能性が話題になったことがあるが、これはSPRINT/HSVTOLを活用することに加えて、MV-22後継機になる可能性がある。 同時に、MV-22は現在、海兵隊にとって重要な機能を提供している。たとえば、船内スペースの要件を満たす折りたたみ式の主翼とローター、大型貨物の積み下ろしに役立つ後部ランプなど、FLRAAの設計にはないものだ。これらの要素やその他の要素を海兵隊バージョンに組み込むのは複雑になるかもしれない。また、海兵隊がV-280の小型の非搭乗型いとこであるV-247ビジラントについて、追加攻撃やその他の能力を提供する別の要件を満たすため検討していることも注目に値する。
海軍はH-60シーホークの少なくとも一部とMQ-8B/Cファイヤースカウト・ドローン・ヘリコプターの後継機で選択肢を探っている。
MV-22の将来について海兵隊が議論するのは、昨年のオスプレイの飛行停止を受けて、オスプレイ・プログラム全体について、政治的に賛否両派の議員を含め、深刻な新たな精査が行われるなかでのことだ。オスプレイの多くは12月、CV-22の災難を受けて、再び一時的に飛行停止されたばかりだ。
「海兵隊の戦闘攻撃輸送能力の基幹として、MV-22B飛行隊は2007年以来、合計109回の作戦展開を行い、588,000飛行時間以上を飛行してきた。MV-22Bは、海兵隊の他の回転翼航空機の年間飛行時間の約2倍を飛行している」と海兵隊2025年航空計画は記しており、MV-22Bの実績に関する長年の論点を繰り返している。 「MV-22は他の海兵隊航空資産と同等の事故率を維持している。2024年8月1日現在、MV-22の10年間(2014年~2024年)のクラスA事故率は10万飛行時間あたり3.15であり、海兵隊平均の3.24より低い。
トランプ新政権下での米国防予算の全般的な見通しについても、かなりの不確実性がある。
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Though much remains to be learned about the Marine Corps NGAS plans, the service is now formally looking ahead to what comes after the MV-22.
Update: 2:30 PM EST –
The U.S. Marine Corps has now provided additional information about the NGAS plan and the future outlook for the service’s MV-22s.
“The Next Generation Assault Support (NGAS) will fit within Project Eagle, which is Marine Aviation’s strategic approach over the next three Future Years Defense Program (FYDP) cycles to feed the Requirements and Planning, Programming, Budgeting, and Execution (PPBE) process. The Capability Development Document (CDD) development phase for the NGAS is forecasted for the early 2030s, which will guide Research, Development, Test, and Evaluation (RDT&E) and prototyping beginning in the mid-2030s,” a spokesperson for the Marine Corps’ top headquarters at the Pentagon told TWZ. “Early material solution analysis is ongoing as Marine Aviation closely follows the Army’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) program and considers technology development initiatives within the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) and across industry. Digital engineering, open architectures, and a modernized acquisition approach will underline Headquarters Marine Corps (HQMC) and Naval Air Systems Command (NAVAIR) Experimental Modernization and Advanced Development Team (XMA-ADT)’s strategy towards capability development and fielding of NGAS.”
“The V-22 Osprey is anticipated to remain in service through 2055. This extended operational timeline is supported by ongoing modernization efforts aimed at addressing specific capability and reliability requirements,” the Marine spokesperson added. “These efforts include component replacement, system redesign, and predictive maintenance initiatives to enhance platform reliability and support the Marine Air-Ground Task Force (MAGTF) and Joint Force in future operating environments. Modernization initiatives will ensure that the V-22 continues to meet the evolving needs of the Marine Corps, providing critical medium lift assault support capabilities well into the future.”
Howard Altman contributed to this story.海兵隊のNGAS計画についてはまだ不明な点が多いが、海兵隊は現在、MV-22の次に来るものを正式に見据えている。
更新:2:30 PM EST
米海兵隊がNGAS計画と同軍のMV-22の将来展望に関する追加情報を提供した。
「次世代突撃支援(NGAS)はプロジェクト・イーグルに位置づけられる。プロジェクト・イーグルは今後3回の将来防衛計画(FYDP)サイクルにおける海兵隊の戦略的アプローチであり、要求と計画、立案、予算編成、実行(PPBE)プロセスに資するものである」。ペンタゴンにある海兵隊最高司令部の広報担当者はTWZに対し、「NGASの能力開発文書(CDD)開発段階は2030年代初頭になると予測されており、2030年代半ばから始まる研究・開発・試験・評価(RDT&E)と試作の指針となる」と述べた。「海兵隊は、陸軍の将来長距離攻撃機(FLRAA)プログラムに密接に追従し、国防高等研究計画局(DARPA)や業界全体の技術開発イニシアティブを検討するため、初期の材料ソリューション分析が進行中である。デジタルエンジニアリング、オープンアーキテクチャー、近代化された取得アプローチは、海兵隊本部(HQMC)と海軍航空システム司令部(NAVAIR)の実験的近代化・先行開発チーム(XMA-ADT)のNGASの能力開発と実戦配備に向けた戦略を強調するものである。
「V-22オスプレイは2055年まで供用すると予想されている。j地y地y期間の延長は、特定の能力と信頼性の要件に対処することを目的とした進行中の近代化努力が支えらている」と海兵隊の広報担当者は付け加えた。「これらの取り組みには、プラットフォームの信頼性を高め、将来の運用環境において海兵空陸任務部隊(MAGTF)と統合軍を支援するための部品交換、システム再設計、予知保全イニシアチブが含まれる。 近代化イニシアチブは、V-22が海兵隊の進化するニーズに応え続け、将来にわたって重要な中型揚力攻撃支援能力を提供し続けることを保証します」。■
Hunt For A MV-22 Osprey Successor For The Marines Has Begun
Though the Marines have said Ospreys could serve into the 2060s, they are now looking ahead to a Next Generation Assault Support aircraft.
Joseph Trevithick
https://www.twz.com/air/hunt-for-a-mv-22-osprey-successor-for-the-marines-has-begun
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